"ללא מהלך משולב של ישראל והרשות הפלסטינית העימות לא יסתיים"

קובי פינקלר No Comments on "ללא מהלך משולב של ישראל והרשות הפלסטינית העימות לא יסתיים"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

תא"ל גיא גולדשטיין, סגן מתאם הפעולות בשטחים התייחס היום (רביעי) לשגרת הטרור בישראל ואמר כי "אנחנו בעיצומו של עימות שסיומו אינו נראה באופק. אבו מאזן לא מוביל מדיניות של טרור ומנסה להרגיע את השטח, וללא מהלך מדיני משולב של ישראל והרשות הפלסטינית העימות הנוכחי לא יסתיים", את הדברים אמר בכנס לשיקום עזה במכללה האקדמית נתניה.

לדבריו של גולדשטיין כי "לא מדובר באינתיפאדה שאנחנו מכירים, מדובר בהתקוממות של בודדים ברשתות החברתיות ובפעולות טרור שנובעות מתוך כאב ותסכול. בנוסף אנחנו עדים לאירועי שיא של החיכוך הולך וגובר בין הפלסטינים לבין המתנחלים".

בהקשר לשיקום עזה טען גודלשטיין כי "השיקום הראשוני של תשתיות רצועת עזה החלו לאחר מבצע צוק איתן והן נאמדות בכ-3.5 מיליארד דולרים. בוועידת קהיר לאחר צוק איתן מדינות ערב הבטיחו לתרום כספים לשיקום הרצועה וטרם עשו זאת. כובד המשקל לשיקום הרצועה נמצא בידי ישראל שמאז צוק איתן הכניסה יותר מ-2.3 מיליון טון מלט, מעל 800 משאיות נכנסות לרצועה ביום. התרומה של ישראל לרצועה עזרה לשקם כ100,000 בתים שניזוקו במהלך צוק איתן, ומעל ל-70 מבני חינוך. לאחרונה אנחנו עדים לשיפור בתנאי התעסוקה בעזה, מאז כניסת חומרי הבנייה מישראל ניתן לומר כי ישנה התעוררות בשוק העבודה ברצועה".

עוד התייחס תא"ל גולדשטיין לשלטון החמאס ברצועה שמנצל שיקום תשתיות עזה עבור התעצמות ושיקום תשתיות טרור: "המטרה של חמאס היא להתעצם ולבנות יכולות תת קעקעיות וטילים תלולי מסלול, אנחנו מנסים לאתר את פעולותיו אך לא מצליחים לאתר אותן באופן מלא. מאז עליית סיסי לשלטון במצרים ניתן לומר כי הנשיא המצרי רואה בחמאס כזרוע של האחים המוסלמים ולכן החליט לנתק את רוב הקשרים עם הרצועה. מעבר רפיח פתוח באופן חלקי בלבד, ישנו חיץ בטחוני בין רפיח לחמאס והמצרים פועלים על מנת לאתר מנהרות הברחה בציר פילדלפי".



0 תגובות